ورزش بدنسازي و پرورش اندام ورزش بدنسازي و پرورش اندام .

ورزش بدنسازي و پرورش اندام

ورزش و بدنسازي بانوان

ورزش بانوان

ورزش بدنسازي امروزه يكي از پر طرفدارترين ورزشهاي جهان است و مردان زيادي به اين رشته ورزشي علاقه مند هستند . طبق آمار هاي رسمي فدراسيون جهاني بدنسازي در حال حاظر بدنسازي بيشترين ورزشكار جهان را به خود اختصاص داده است و پس از آن هنرهاي رزمي به علت گستردگي فراوان در جنوب شرق آسيا و فوتبال رتبه هاي دوم و سوم را در اختيار دارند . اما سوالات عمده اي كه معمولا براي خانم ها مطرح مي شود بدين قرار است :

ورزش بانوان

۱- آيا ورزش بدنسازي همانطور كه براي مردان مفيد است براي زنان نيز مفيد است ؟

۲- آيا زنان در صورت پرداختن به بدنسازي داراي بدني عضلاني ، تفكيكي و در يك كلام مردانه مي شوند و ظرافت زنانه آنها تحت تاثير قرار مي گيرد ؟

۳- آيا اين ورزش خطري از لحاظ فيزيولوژي و آناتومتيك براي زنان ندارد ؟

در پاسخ به سوال اول بايد بگويم فلسفه هر ورزشي وراي قهرماني و كسب افتخار براي مردان و زنان داشتن اندام دلخواه ، سوزاندن چربي اضافي , توانايي بدني مطلوب در مواقع بحران و كسب مهارت هاي خاص بدني با تكيه بر تمرينات مكرر است . بايد گفت كه بدنسازي ورزشي است كه موارد فوق را با تضمين كامل به ورزشكار خود ارايه مي دهد . اين ورزش علاوه بر سوزاندن سريع و سبك چربي هاي اضافه بدن , اندام شما را كاملا موزون و هماهنگ كرده و علاوه بر آن به شما اعتماد به نفس و اقتدار فوق العاده اي مي دهد كه مي توانيدآن را در تمامي بدنسازان در سطوح مختلف ببينيد .

پس به نظر من با توجه به شرايط عدم تحركي كه بر زنان جامعه ايران حاكم است بدنسازي نه تنها براي آنها مفيد است بلكه براي آنان الزامي است . آمار وحشتناكي كه از پوكي استخوان ، روماتيسم مفصلي و …… در زنان ايراني مؤيد اين نكته است كه اپيدمي خطرناكي ناشي از كم تحركي در بين زنان در حال شيوع است كه تنها را ه حل آن تحرك بيشتر در قالب ورزشهايي مثل آيروبيك و بدنسازي است .

علاوه بر اين داشتن تناسب اندام براي يك دختر يا زن امتيازي غير قابل انكار محسوب مي شود كه نمي توان ان را انكار كرد

در پاسخ به سوال دوم بايد بگويم كه بدنسازي نه تنها بدن زن را مردانه نمي كند بلكه به بدن فرم دخترانه تري مي دهد. اشتباه زنان در اين است كه بدنسازان زن را قهرمانان استروئيدي مي پندارند كه داراي بدن هايي مردانه و خشن هستند اما واقعيت اين است كه تمام مدل هاي روز دنيا مثل هنرپيشه هاي هاليوود و خوانندگان زن مطرح جهان كه بدن متناسب آنها آرزوي هر زني مي تواند باشد , بدنسازي و آيروبيك را در سرلوحه برنامه هاي روزمره خود قرار داده اند .

ورزش بانوان

اما اين مطلب را از نظر علمي هم به شما ثابت مي كنم .

عضلاني شدن بدن مردان به علت وجود هورمون تستترون در بدن آنهاست كه هرقدر ميزان تمرينات شديد بدني را افزايش دهند ميزان ترشح وتوليد اين هورمون در بدنشان افزايش يافته در نتيجه بدنشان عضلاني تر و خشن تر مي شود اما در بدن زن مقدار اين هورمون فوق العاده كم است و افزايش فعاليت بدن تاثير خاصي بر روي ميزان ترشح اين هورمون در بدن ندارد . در نتيجه در صورتي كه قرص ها و مواد تزريقي حاوي تستترن مصرف نشود { مثل كاري كه زنان بدنساز حرفه اي انجام مي دهند يعني تزريق تستترن به بدن } ما به هيچ وجه شاهد بدني با فرمت مردانه نخواهيم بود بلكه :

تاثير بدنسازي بر عضلات زنان تنها سفت شدن و آب شدن چربي هاي دور عضلات است كه خود از افتادگي عضله جلوگيري كرده و فورمت منسجم , محكم و استيل فوق العاده دخترانه و منسجمي را به فرد مي دهد .

در خصوص سوال سوم هم بايد بگويم دقيقا اين سوال براي مردان هم مطرح است و برنامه نويسي ورزشي و تغذيه يكي از مهمترين نكات بدنسازي است كه مي بايد به آن توجه خاص شود .


برچسب: ، آموزش بدنسازي وتناسب اندام، اوصول بدنسازي، بدنسازي ايراني، ورزش و بدنسازي زنان، پرورش اندام،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۰۹:۱۱ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :